Flynn Berry – Nora hledá vraha

Dnes vám přináším recenzi na jeden detektivní debut. Nora hledá vraha má ale ambice zařadit se i mezi psychologické romány.


Jsem milovnicí detektivek už od dětství. Přiznám se ale, že dávám přednost českým před zahraničními. U knihy Nora hledá vraha (2016) jsem však udělala výjimku. Za prvé, už samotný fakt, že hlavní hrdinkou je obyčejná žena a ne silný a schopný kriminalista, mě zaujal. Za druhé, jedná o se o debut mladé americké spisovatelky Flynn Berry (*1986). Za třetí, moc se mi zalíbila obálka knihy a jak o mě už víte, soudím knihy podle obalu.

Kdo je tedy Nora, hlavní hrdinka celého příběhu? Normální mladá žena, která žije sama v Británii a která se právě chystá navštívit svou starší sestru Rachel.

To, co mělo být příjemnou návštěvou, se ale záhy promění v horor. Nora najde svoji sestru v jejím domě zavražděnou.

Samozřejmě, že vám děj knihy nebudu dále prozrazovat, co všechno se v knize stane a kdo je vrahem si budete muset přečíst sami.

Faktem ale je, že Nora prochází vcelku zajímavým osobním vývojem, z tiché a téměř ušlápnuté sestry, po sebevědomou dospělou ženu. Paradoxně k celé situaci. Sama Nora v sobě, alespoň tak jsem to vnímala já, nachází osobní odhodlání postavit se vrahovi své sestry a vypátrat ho na vlastní pěst. I když to může ohrozit její vlastní existenci.

Berry nabízí čtenářům zajímavý pohled do nitra zraněné a zmatené Nory, zároveň je seznamuje s vyšetřováním. Jak to tak bývá, i zde se napovrch vynořují staré rány, události a tajemství, o kterých si Nora myslela, že už je nikdy nebude muset řešit.

Nora hledá vraha  a skutečně ho najde, prozradím vám, abyste věřili, že i zde dobro zvítězí nad zlem. Cesta k tomu bude ale složitá.

Pokud vás baví detektivky, u kterých budete muset přemýšlet a vnímat psychologický vývoj postavy, je pro vás kniha Nora hledá vraha tou pravou. Pokud máte ale radši kriminálky, ve kterých se seznámíte s kriminalistickými postupy a metodami, budete mírně zklamaní. Nicméně na debut super!

Hodnocení: 7 z 10

Ukázka z knížky

Webový odkaz

Více informací o knize


Komentáře

Oblíbené příspěvky