Vzhůru k výškám v balonu!

Facebook mi připomněl, že je tomu rok, co jsem podnikla let horkovzdušným balonem. Vraťte se, spolu se mnou, na tuhle romantickou plavu po nebi.



JÁ SI LÉTÁM, JÁ SE VZNÁŠÍM

K letu horkovzdušným balonem jsem přišla jako slepá k houslím. I když mě výšky problém nedělají a bez problémů jsem zvládla let letadlem, nebyl let balonem mým snem. Byl to však sen mých rodičů, kteří do dostali jako dárek k narozeninám. A protože rodičům plánovaný let agentura dvakrát zrušila, nabídla jim, jako kompenzaci, jedno místo v koši navíc. A tak jsem, po menším přesvědčování, letěla s nimi.


PÁR TECHNICKÝCH INFORMACÍ

Koše mají různé velikosti – letět může jednotlivec až osm osob. Nás letělo sedm plus dva lidé jako posádka. Podle velikosti koše se odvíjí i velikost samotného balonu.

Let trval hodinu, ale jak doba letu, tak uražená vzdálenost však závisí na věrnostních podmínkách. Zkrátka, když víc fouká, doletíte dál. My doletěli asi 40 km od místa vzletu.

Cena je také individuální, v každém balonklubu může být jiná a závisí také na velikosti koše. Klasický let pro jednu osobu můžete pořídit cca od 3 500 Kč.

Doporučuji mít s sebou pohotovostní doprovodné vozidlo, které pro vás zajede na místo přistání. Ne všechny balonkluby nabízejí dopravení zpět domů. 

HLAVNĚ ŽE JSME NA VZDUCHU

My jsme letěli s Balonklubem Chrudim a během letu nám pilot řekl i několik zajímavostí. Například to, že nejlépe se létá buď brzy ráno, nebo k večeru. Že ideální létání je od jara do podzimku, protože pak už bývá nahoře fakt zima.

Náš let byl večerní, vzlétli jsme po půl páté odpoledne a než jsme se vznesli, museli jsme pomoc s přípravou balonu. 







O co jsme měli strach, byla zima tam nahoře. Proto doporučuji, dobře a teple se přistrojte, a to i v případě, že poletíte v létě.

VLETU K LETU

Samotný let probíhal velmi plynule. Vůbec nevím, čeho jsem se bála! Vznesli jsme se velmi rychle, pak ale byla plavba pomalá (alespoň mně se tak zdála). Co mě překvapilo, bylo naprosté ticho, které nahoře panovalo. Slyšet bylo jen přidávání plynu z hořáku. V koši se moc pohybovat nedá. Náš koš byl rozdělen do tří přehrádek a nedalo se mezi nimi přecházet. I tak ale máte milion možností udělat si milion fotek.







POZOR, PŘISTÁVÁME!

Přistání nebylo úplně hladké, a i když jsme byli instruováni, jak zabránit zranění, já se pár boulím na hlavě a zádech nevyhnula. Koš se totiž (kvůli větru) převrátil a pár metrů nás po poli vlekl.

To je bohužel fakt, který vy a ani posádka moc ovlivnit nemůže. Alespoň jsme si zažili trochu adrenalinu.




Po přistání vás, prvoplavce, čeká křest. Čtyřmi živly (vzduch, země, oheň, voda) vás pokřtí do šlechtického stavu a vystaví vám křestní list. Křtu se nebojte! Je to krásný rituál, který k plavbě patří: ohněm a hlínou vám trošku opálí a zašpiní vlasy, ve vzduchu jste si pluli a místo vody vás čeká šampaňské.




Křtem ale celá plavba nekončí. Tak, jak jste se museli zapojit do přípravy letu, pomůžete i sbalením balonu a všech dalších součástí.



LETÍ/TE?

Let balonem byl krásný zážitek a jsem ráda, že mě rodiče nakonec přesvědčili, abych letěla s nimi. Pomalu a jistě se blíží Vánoce, a pokud chcete věnovat originální dárek někomu, komu výšky nedělají problémy, je let balonem skvělým tipem! Anebo si let nadělte sami sobě.  A nebojte se dnešní nestabilní doby, vouchery na let nemají nijak extra omezenou dobu.

Tak co, poletíte taky?

 



Komentáře

Oblíbené příspěvky