Jo Nesbø – Netopýr

Norského autora kriminálních thrillerů Jo Nesbø asi dlouze představovat nemusím. Ačkoliv se do podvědomí čtenářů (a nejen těch dospělých) zapsal již na přelomu tisíciletí, já ho objevila až letos. A protože mám ráda severské kriminálky, sáhla jsem po první knížce ze série s detektivem Harry Hollem – Netopýr.


Jaké bylo ale moje počáteční zklamání, když jsem zjistila, že příběh se neodehrává v nehostinné, chladné a drsné krajině Skandinávie, ale na druhé straně zeměkoule v Austrálii.

Detektiv Harry Holle, který ve mně vzbudil pocit sexy drsňáka, s ničím se nepárajícího, přijíždí do Sydney řešit vraždu mladé norské ženy. Holle je trochu problémový muž. Kriminalista, který se rád napije, ale který se teď snaží abstinovat. I proto odjíždí do Austrálie, aby jako sekundář pomohl australskému vyšetřovateli Andrew Kensingtnovi vyřešit vraždu Inger Holterové.

Rozbíhá se vyšetřování, které čtenáře zavede do prostředí transvestitů i boxerů. Transvestita Otto a boxer Robin Toowoomb jsou blízkými přáteli Andrewa. Holle se také seznámí s Ingertinou kolegyní Brigittou. Postupně přicházejí na to, že k podobným vraždám a znásilněním již v minulosti. Harry Holle (i s pomocí Brigitty) pátrá dál. A stopy vedou i mezi Andrewa známé.
Dojde ještě k dalším vraždám? Nebo zůstane detektivka jen se zavražděnou Ingert?
To vám samozřejmě nepovím. Přečtěte si Netopýra a uvidíte!

Text je prokládán větami v angličtině, překlad anglických vět a výrazů najdeme na konci knihy. I tak to může některým čtenářům nevyhovovat.
Netopýr byl vydán již v roce 1997, českého překladu se dočkal až v roce 2013 ve vydavatelství Kniha Zlín. O překlad se zasloužila Kateřina Krištůfková.

Ač jsem možná čekala trochu jinou detektivku, Nesbø je skvělý spisovatel a já se těším na jeho další knihy. Nevím sice, jestli přečtu všechny ze série s Harry Hollem, ale minimálně na Sněhuláka se chystám.

Hodnocení: 7 z 10
zapisky_blondyny_vesnicky


Webové odkazy


Komentáře

Oblíbené příspěvky