Když se volant netočí


Poslyšte příběh, který se mi dnes skutečně stal.

zdroj obrázku: www.pixabay.com

Dnes dopoledne jsem si ještě hrála na Ježíška a sháněla po městě dárek. Jaká to byla má radost, když jsem mohla použít auto a nemusela jsem se složitě dopravovat třeba autobusem.

Jsem trochu opatrná řidička, nemám potřebu za každou cenu zaparkovat co nejblíže centru. Zajela jsem si tedy do boční ulice, asi 300 metrů od náměstí. Parkovacích míst dost, volno, nikdo nikde. Podélné parkování mi jde jen v případě, že se nemám vejít mezi dvě auta. To nebyl dnešní případ, proto jsem mohla směle zajet na parkovací místo. Co na tom, že bylo z kopce. 
„Když budeš parkovat takhle z kopce, stoč kola proti nějaké překážce. Kdyby se auto náhodou rozjelo, najede do ní a nic hrozného se nestane,“ vzpomněla jsem si na poučku, kterou mi uštědřil i tatínek i můj muž a stočila jsem kola proti zdi.

V okamžiku kdy, jsem otočila volantem naposledy, ozvalo se zlověstné lupnutí. Lup, volant se zablokoval, blesklo mi hlavou. No co, nestalo se mi to prvně, uklidnila jsem se a směle vyrazila do města pro dárky.

Šťastna, že jsem sehnala vše, co jsem potřebovala, jsem usedla do auta. Strčila klíč do zapalování, otočila a ono… nic. Ani o milimetr se nehnul. Ajo, málem bych zapomněla. Zkusila jsem tedy klíč vytáhnout a celou akci zopakovat znovu. V minulosti se mi to párkrát stalo, ale stačilo pokus podruhé zopakovat a bylo po problému.
Tentokrát nic. Třetí pokus, čtvrtý, pátý, patnáctý. Nic. Začala se mě jímat jemná panika. Později sílila a sílila.

Co vám budu povídat, zpocená jsem byla až někde. A čas utíkal. Za dvacet minut jsem měla sedět v o dvacet kilometrů vzdáleném kadeřnickém křesle. A moje staroučká maloučká Felicie ani ťuk.

Dostavila se panika. Co budu dělat? Mám zavolat příbuzným, aby mě vysvobodili? Nebo poprosit náhodného kolemjdoucího? Hlavně aby to nebyl někdo známý… Jako na potvoru ale nikdo nešel. Sakra.  
„Nesmíš ten klíček otáčet silou, nebo se ti zlomí a bude to v prdeli,“ zněl mi v hlavě zase otcův hlas. Už jsem se smiřovala s tím, že zamknu auto a půjdu se dobrovolně přihlásit na městskou policii, aby mě z mého zakletí vysvobodili.

V tom jsem si vzpomněla na výdobytek moderní doby – internet v telefonu. Rychle jsem zapnula data a s rychlostí světla (nebo zvuku – nikdy jsem vlastně nepochopila, co je rychlejší) jsem googlila, co dělat, když se vám v autě zablokuje volant. Strýček Google nezklamal. Zřejmě jsem nebyla jediná, komu se podobný malér stal. 

Takže, milé dámy (pánům se pochopitelně nic takového nikdy stát nemůže, že), až se vám podobná situace stane, zachovejte hlavně klid. Já se s vámi nyní podělím o radu, která mě zachránila. Poté, co budete otáčet klíčkem v zapalování, zkoušejte točit/cukat volantem sem a tam, protože, heuréka, ono to fakt funguje a volant se odblokuje.

Ženy sobě!
I navzdory volantu!


Komentáře

Oblíbené příspěvky