Den učitelů aneb Komenský by se divil!

Dnes je český Den učitelůZto, že ho neslavíme jako svět 5. října, ale 28. března, může Jan Amos Komenský. 


Právě 28. března 1592 se Komenský narodil. Sláva Učiteli národů! Možná by se Komenský divil, jak dnes učitelé učí. Že učí téměř každý (ale o tom až někdy jindy). Že musejí učit z domova a improvizovat. Klobouk dolů před všemi učiteli (a samozřejmě rodiči!). 

Taky jsem se zapojila a přibrala jsem dalších 11 žáků. Pomáhám žákům i rodičům zvládnout učení a úkoly, aby z toho nebyli v nervu. 
Po více než dvou týdnech od uzavření škol a po týdnu zvýšeného počtu doučování můžu říct asi toto: nečekala jsem, že to dojde až do takové fáze.
Stále jsem si myslela, že jde jen o dočasná a krátkodobá opatření a stav. A to si vůbec nedovedu představit, jak jsou na tom teď lékaři, zdravotní sestry, laboranti, ostatní zdravotnický personál, prodavačky, policisté, hasiči a mnozí další.  🙌


Je to vážné a testuje to i naše kvality. Já si například musela osvěžit učivo prvního stupně, změnit trochu i styl výuky a výkladu, protože prvostupňoví žáci potřebují jiný přístup než druhostupňoví. Musela jsem sáhnout i do aprobací, o kterých jsem byla skálopevně přesvědčena, že nikdy ani suplovat nebudu (fyzika, chemie, matematika, angličtina).

Uvidíme, jak se situace bude vyvíjet dále. 

My, jako studenti posledních ročníků VŠ, bedlivě sledujeme, jak to dopadne se státnicemi, maturanti ještě stále nevědí z čeho a kdy tedy nakonec budou maturovat, o přijímačkách na střední a na vysoké ani nemluvě... 

Milí učitelé, užijme si tento den v rámci možností, bez známek, opravování a učení. 💛




Komentáře

Oblíbené příspěvky