Fredrik Backman – Co by můj syn měl vědět o světě


Sice ještě nejsem rodič, ale knížku: Co by můj syn měl vědět o světě (česky vydanou v roce 2017), si klidně i ne-rodiče přečtou s chutí a užijí si ji. Protože, všichni jsme byli dětmi…

S knížkou jsem se prvně setkala v rámci projektu scénického čtení LiStOVáNí (mimochodem, skvělý výkon Lukáše Hejlíka!). Po skončení představení byla možnost knihu si koupit. A protože jsem byla představením nadšená, neváhala jsem a koupila ji.

Backman ji psal v době, kdy měl tří letého syna a psal ji pro něj. Proto se již od první kapitoly můžeme setkat s osobním přístupem autora k synovi. Tento způsob psaní je velmi příjemný, protože se nejedná jen o nějaké popisování vtipných příhod, které mohou potkat rodiče při výchově.

Postupem se setkáváme se situacemi a událostmi, které rodiče provázejí od narození potomka. První bobek, první zoubek, nákupy plen, hračky, první slovo, školka, hřiště, škola, puberta…

Autor citlivě, a přitom s humorem a nadsázkou, upozorňuje na chyby, jež se rodiče dopouštějí. Ukazuje tak, že dělat chyby ve výchově je naprosto přirozené a že jsou to chyby dělané s nesmírnou rodičovskou láskou. A že se i tak snaží být rodiče těmi nejlepšími rodiči. Vždyť na co jiného se více hodí rčení: chybami se člověk učí, že?

Celá knížka se čte velmi hezky. Budete se smát, chvílemi vás slova spisovatele dojmou, protože si uvědomíte, že i vás coby děti (nebo už jako rodiče), taková situace zastihla.

Zkrátka, kniha o rodičovství nejen pro rodiče.

Hodnocení: 8 z 10



Webové odkazy


Komentáře

Oblíbené příspěvky