Radka Třeštíková - Bábovky

Bábovky spisovatelky Radky Třeštíkové, zaznamenaly v roce 2016 na českém knižním trhu doslova boom.  I dnes se těší čtenářské oblibě a já jsem si je s chutí přečetla ještě jednou.

Kniha je složená z dvanácti příběhů dvanácti žen. Ženy se většinou osobně příliš neznají, i přes to, se jejich životní cesty zkříží. Ano, na konci knížky opravdu zjistíte, že všechny osudy žen jsou nějak propojené. A to pro mě byl možná největší kámen úrazu. Když jsem četla Bábovky poprvé, od poloviny knihy jsem si musela dělat poznámky, kdo je kdo a co má společného s tou a tou. Teď podruhé jsem se v příběhu orientovala pochopitelně lépe.
Je obdivuhodné, jak dokázala Třeštíková vymyslet konstrukci příběhu a naplést na ní jednotlivé postavy a příběhy.

Tím, že se jedná o osudy dvanácti žen, dostaneme se nejen do různých prostředí, ve kterých se hrdinky pohybují, ale také do života žen v různých životních etapách: porod, žena v domácnosti, žena v přechodu, důchodkyně…
Nedokáži říct, který příběh mě zasáhl nejvíce, nebo která z hrdinek mi byla nejsympatičtější. Třeštíková dokázala, podle mě, vystihnout životní situace, které si třeba dokážeme představit a představujeme si, jak bychom na ně reagovali my, ve finále ale skončí jinak, než jsme očekávali.

Klíčovým tématem je vztah mezi mužem a ženou, najdeme zde ale také příběh, jenž nás postaví před vážný zdravotní problém.

A proč název Bábovky? Autorka bábovku použila v každém příběhu, ale vždy v jiném kontextu či významu. Neříkám, že v knize vystupují muži jen v negativním světě, jako ti, kteří nechápou ženy, nerozumí jim, nebo jim ubližují, přesto si ale myslím, že jsou Bábovky určeny především ženskému publiku.

I přes nahuštěný a pro někoho možná složitější děj jsou Bábovky skvělým čtením a to nejen na léto. Doporučuji!

A něco navíc! Bábovky vyšly také jako audiokniha. Předčítat vám je budou například Simona Babčáková, Klára Melíšková, Jana Plodková nebo Iva Pazderková.
Film Bábovky by měl mít premiéru v roce 2019, těšit se ale budeme moct jen na některé příběhy a postavy z knihy.

Hodnocení: 9 z 10


Webové odkazy



Komentáře

Oblíbené příspěvky