Co jsem nadělila pod stromeček #knihodárky

Protože už je po Vánocích a všechny dárky jsou snad rozbalené, můžu vás seznámit s knihami, které jsem pod vánoční stromek mým blízkým nadělila já. Třeba vám tyto #knihotipy poslouží jako inspirace na další Vánoce. 



Laurent Gounelle – Den, kdy jsem se naučil žít

Pro mamku

Tuhle knížku bych zařadila mezi knihy pro osobní a duchovní rozvoj. Mamka si svůj knižní seznam ráda o bestseller Den, kdy jsem se naučil žít rozšíří. Jedná se ale o knížku, na kterou prostě musíte mít náladu. Stejně jako na podobné publikace jako například: Mnich, která prodal své Ferrari nebo Čtyři dohody.

Halina Pawlowská – Takhle jsem si to teda nepředstavovala

Pro skoro-tchyni

Halina Pawlowská je osvědčená klasika a autorka pro všechny, kteří se chtějí u čtení chtějí pobavit a zasmát. A její novinka – Takhle jsem si to teda nepředstavovala, je toho příkladem. Ale co si budeme povídat, potěší především ženské čtenářky.

Lenka Horňáková-Civade – Lanýže

Pro kamarádku

Autorku jsem si oťukla v knížkách Marie a Magdalény a v Grófce. A zatímco Magdalény mě bavily, Grófku jsem skoro nedočetla. A ač bylo tedy skóre padesát na padesát, rozhodla jsem se Lanýže koupit, a to hlavně proto, že děj je zasazen do Francie a kamarádka je na Francii velká odbornice. Tak jsem zvědavá, co na knížku řekne.


Pavel Kolář – Labyrint pohybu

Pro mého muže

Kniha vedená jako rozhovor s předním českým lékařem a fyzioterapeutem profesorem Pavlem Kolářem. Pro někoho, kdo čtení zas až tak moc neholduje a věnoval se dlouhodobě a profesionálně vrcholovému sportu, jako je můj muž, byl Labyrint pohybu jasnou volbou.

Miroslav Vaňura – Legendy českého záchranářství

Pro taťku

Podle televizního cyklu vysílaného Českou televizí vznikla Legendy českého záchranářství. Mirek Vaňura seznamuje čtenáře s nenáročnějšími nebo průlomovými záchrannými akcemi u nás. Opět jde o ideální knížku pro čtenáře, kteří neholdují románům nebo rozsáhlým textům a zajímají se spíše o literaturu faktu a publicistiku. 

Stephen Hawking – Stručná historie času

Pro bráchu

Kdo by neznal geniálního vědce Hawkinga a kdo by v dnešní době neznal Sheldona, Leonarda, Howarda a Raje z Teorie velkého třesku. A právě díky Teorii velkého třesku jsem já i můj brácha objevili taje fyziky (samozřejmě v rámci možností). A jelikož by alespoň jeden Hawking měl být v každé knihovně, Stručná historie času byla jasná volba. Tahle jeho knížka je prostě bestseller už několik let.

Komentáře

Oblíbené příspěvky